Tuesday, September 7, 2010

Teman, Sahabat dan Kawan..

Dulu, pertama kali bertemu aku buat 'dono' jak dgn ko..Sebab masa tu aku ingat ko ni jenis tahap gaban sombong..Ko cantik time tu, siap dgn eyeshadow cekelat mu tu, blusher...nmpk cantek sangat la...cuma lipstik jak xda...dgn bju pink ko tu.. well aku, a bit messy time tu, berseluar jak dgn blouse..utk p interview..tau la time tu aku tgh keja tmpt lain. mls pkaibju kurung, panas time tu,,, bru abis naik tangki minyak.. lpas tu jln p interview..ok, cut that..

Sampai jak tempat interview, ko la org 1st aku jumpa, maklumla duduk depan2 lif..mn ko x nmpk..tp buat besa jak..sbb ko mcm sombong..dlm dunia sndiri sebenarnya aku time tu.. pndai2 bawa diri..yg tgh ala kadar..ko cantek..suka aku tgk time tu... mcm ada unsur kelainan la plak d situ... buek!! bkn tu, aku terfikir jgk time tu.. "ok ka dia ni...? mcm sombong..cantik tul lg tu.. aku tgk yg lain besa jak.. dia punya mekap.. fuiyo... m'buatkan aku mcm terus mo tgk cermin muka aku time tu...

hmmm.. lama lg ka turn ku ni.. mcm x ramai plak org ikut interview ni...hati ku berkata-kata sendiri jak. tau la, blm ada kawan..aku cuba tunjuk peramah dgn dorang yg sama2 interview dgn aku, bg menghilangkan segala nervous yg ada di jiwa.. Yg sebelah kiri aku diam jak mcm patung..sampai aku x ingat da mcmn rupa dia..tp x silap, chinese kali tu.. mungkin la...yg sebelah kanan aku lelaki, nda berenti bercerita ttg diri dia.. pasal mkck dia ada sini..yg ciri2 nya bercerita mcm kompom memang dapat keja la...whatever.... bagus jgk...layan jak.supaya berkurangan kegagaran d sanubari ku ni...

Lepas kawan sebelah kanan td kna panggil masuk. Aku sambung 'gagar'. Benarnya xda apa yg perlu di gagarkan tapi tau la jarang kna jmpa orang face 2 face ni..kiranya time tu, aku kurang interview, so keyakinan dalam diri masih kureng...

OK!... aku tgk ko yg duduk kira berdepan la jgk dgn aku ni...kejap2, pakai losyen. sakit ka dia ni...? hehhehe..sori pren. tu aku pikir time tu..balik2 pakai losyen, tp aku tgk ko rilek jak...steady...x lama, aku pn x ingat mcmn kita blh start talking..dan aku ni, kira pandai la jgk making friends bila tahap kegigilan ku tu makin mendadak..hehhehe..

ok jgk ko ni..x sombong pun...riak wajah tu jak.. x kenal, mn la tau kan...sudah together gitu ceta2 bru ok..masa tu, aku ingat ko tua dri aku..hehhehe.. rupanya aku jgak yg gentua. hahha.. Syok2 ceta, tiba2 ada sorang bdk pompuan masuk. Dalam hati, ikut interview ka jgk dia ni....? Mcm baru abis skool jak... abis la ni harapanku, muda2 suma ni...allalala... (itu, aku fikir..adaka?) Time tu, bdk kecik yang aku ckp tu, basah2 lg.. rupanya hujan da di luar..sibuk jgk dia ckp dan keep thinking mcmn mo pulang nnt. ok, enough ttg tu...

Mulai dari situ, x sangka kita bertemu balik..Ya, ko yang cantik, dia yg kecik mcm bdk baru abis skool, dan aku yg gentua..tp still nmpk muda.hahhaha.. muntah sendiri dgn apa yg ku taip ni.. buek2!! chubby lg...dont forget..tu yang buat kita still together until now.. biarpun kdg2 ada tahap yg paling sakit dan xdapat terima antara kita but still togetherness tu ada..


Dan hari ni...tahap persahabatan kita makin hari, makin bertambah dengan org sekeliling kita.. yg jugak jadi kawan kita.. Syok nya bila ramai da menjadi sahabat, teman dan kawan kita.. Hangout yang pernah dilalui takkan di lupa..





20 Pictures, Images and Photos


Sedih jugak bila terkenang kan akan berkurangnya ahli dlm togetherness itu..huhu... Day will never be the same without you..xda da bawa kami p 1B. Sebab ko jak yg rajin bawa keta berbanding aku and Rach..ehhehehehe.. bukan sebab tu jak, byk sebab lain yg buatkan kita sentiasa together.. And akan dikenang sampai bila2..

Harap kita sentiasa ingat mengingati antara yang lain..Kenangan yang x mungkin kita lupakan..Ko belajar rajin2 supaya jadi nurse GIGI yang berjaya kelak. Kami sentiasa mendoakan kejayaan ko.. Baik2 di tmpat orang k..Nanti bila free, ko balik cni nnt..kita halo2 k utk ramai2 gathering lagi. Aiseh.. mcm mo pegi sok da...hehhee.. apa2pun. Remember us...


Hanum
a.k.a
Hunny Bee
Gf orang da...baik2 jaga diri k..
From Kawan2 lain, dan aku selaku kira wakil dorang la...Happy sebab ada kawan mcm ko..!! Love u. hehhehe....Jgn peduli orang, yang penting kita tau diri kita. Jangan talampau ikut kata hati, nnt mati. Ikut rasa, binasa. Ikut akal fikiran waras kita. InsyAllah sgalanya akan brlalu dgn sempurna. AMIN..


Dari kehidupan bemulanya pengalaman..


1 comment:

  1. Adui ne la yg buat air mata aku cm air terjun tym membaca pren huhuhuu... thanks 4 this ar pren..

    ReplyDelete

*

Related Posts with Thumbnails