Monday, September 6, 2010

duh..duh..duh...

Semalam aku sungkai rumah mentua ku...pasir putih tanah tumpah darah my hubby..haha... And like always...mo bertolong-tolongan la tp telah segala disiapkan dengan jayanya oleh my mom in law...membuatkan aku sayang banget tahap gaban dgn nya...hehhehe.. bukan malas ya, perhatian: aku sampai jak suda siap sekalian nya, mo buat apa lagi, mo aku buang suma tu, buat balik..? hehhee.. jd, redha jakla...mo dtg awal lg dr itu, tp sebelum tu, d rumah my mom sndiri kerjaan banyak dong....lg pun aku buat kuih...hehhee..buat kuih?? yala, jd..? tu pn 1 jenis yg paling senang d dunia... iaitu 'BATANG BURUK BERABIS' aku bg nama tu.. d samping mencuci kain, mengemas..etc..(ala, segala kerjaan wanita apabila berada di rumah..) tu la pasal. 

Sambung ceta sungkai rumah mentua...aku tolong2 jgk ada ckit2 tugasan sebelum waktu sungkai tu sampai..susun sana, susun cni, susun ctu sna, cni..hehhehe lpas tu..sampai la time sungkai... ada sejenis kuih bukan jgk seberapa faveret aku...tp oleh keran my mom in law yg buat lg pun isi intinya ayam kari membuatkan aku suka untuk memakannya...kuih popiah... tapi, alkisah untuk dijadikan ceta kuih tu ok...tp  xsgka dlm intinya panas membara, membuatkan aku tergamam sebentar apbila mengunyahnya...tp pura-pura ku kontrol...padahal panas gaban tahapnya lg....sehingga membuatkan lidah ada kesan melecur sedikit...tu la, x pandai sabar...baru ko...isyk..isyk..

Abis sungkai..agenda kemas mengemas la...oh ya..sebelum ku terlupa..kuih raya my mom in law byk da..rajin jgk dia...di samping tu, aku menyumbang kan jgk 'BATANG BURUK BERABIS' aku tu..utk menyerikan lgi suasana jiran biskut mikut raya tu..hehhehe.. 
Dkat jam 9pm kami balik..jap lg abis terawih tp kmi balik awal ke kinarut..oleh kerana, kami hubby wifey x tidu utk fasting month ni...kna blik la...mo iron baju lg utk keja...keesokan harinya..(isnin). Sampai jak rumah (kinarut), rupa2nya my niece and nephew blm berinut lg.. (sebenarnya d awl ceta, aku tau dorang mo sungkai sna, rumah kinarut..) tp x sgka blm blk lg..kan hari ahad..nnt kelam kabut esoknya.. rupa2nya start school holiday da plak for 2weeks.. patutla seronok memanjang.. dcni aku tunjukkan wajah2 kebida'an mereka.. jgn jak kamu kembang hidung tgk, sedangkan aku..mo juling lbh2 lg yg pindik sorang tu, bukan main lg...


Di saat ini adalah masa dorang hendak beangkat pulang..dlm jm10 gitu.. mac semangat membara lg..mentang2 cuti skool da utk 2weeks bukan main suka dorang...yg pendok sorang tu apa lg..dia la yg lbh2... padahal bru kindergaten, tapi kepetahan nya berkata-kata bukan alang2.. klu kamu dengar sendiri, kamu pun tah la...apa aku mo cakap.. bab mereka stori dia la no.1 satu, orang ketawa jak dgr dia berckap tapi dia blh buat slumber gila jak..tu la my very lovely nephew..and very much much sayang him...and the rest pun jgk tapi tahap best dorang da kurang sbb makin membesar da kan.. and tinggal ni la yg paling kicik, pindik tagap, menghiburkan kami always... 

Sekian ceta ku untuk itu, masuk tidur jm10 lpas mandi and iron baju...KroooHHhh.. KRrooOOhhH..

sleep Pictures, Images and Photos

Sleeping Pictures, Images and Photos

I Love every1 around me...yes u 2...included.. hehhehhe..Kerana korang, i'm alive..


No comments:

Post a Comment

*

Related Posts with Thumbnails