Wednesday, September 1, 2010

Cepatnya masa berlalu..

Kawan aku ckp: "waktu memang x terbatas..- tapi waktu kita terbatas.."
Kadang2 kita sibuk mengurus hal-hal yg remeh sehingga terlupa bahawa ada hal lg besar yang perlu di uruskan dengan segera.Cuba kita audit hal-hal yg telah kita lakukan dalam sebulan ni... Mungkin ada antara perkara tersebut boleh diselesaikan samada pertengahan bulan atau awal bulan kan...?
Sudah lumrah sifat manusia mmg demikian, sehinggakan ada perkara terpksa c/f ke bulan seterusnya.. Aku pun gitu jgk..hehheh...namanya jugak insan...x lari dari kebiasaan...

Sehingga itu, tiba2 dpt tps dari buku..mungkin bagus diamalkan...sebenarnya perkara ni pun pernah buat, tapi berlalu gitu jak... penyakit 'M' melanda diri..jadi di layan terus penyakit tanpa ubat.. ok, gini caranya. 
Untuk menyelesaikan sesuatu tugas tu..sebelum tidur, cuba catitkan 5perkara yang akan cuba disettlekan pd esok hari. Lepas tu, pegila tidur..

Esoknya, buat la perkara yg korang catit semalam tu, nilai sendiri keberhasilannya..Jangan dlu omel2 sndiri.. cuba, try, test, aku pn include la...hehhehe

..Hidup adalah 10persen dari apa yang sebenarnya terjadi pada diri kita, dan 90persen adalah bagaimana sikap kita menghadapinya..

No comments:

Post a Comment

*

Related Posts with Thumbnails