Monday, August 30, 2010

That 'Thing'

Aku bukan jenis yg ambik 'pot' tentang orang lain. "Me is ME". Dan yang paling penting, aku x penah kacau org..klu ada pun yg ku nmpk, itu urusan nya dan aku x perlu ikut ikutan. Kalau dia minta br aku bagi, yang berkaitan la maksud ku..bukan plak yg enda2...

Well, i know nobody's perfect dan antara org2 itu adalah aku jua yg tergolong di dalamnya. ya,aku la.. As for me, tiada yang lebih penting dari menjaga diri. Ya, itu la! itu sudah cukup..

Aku pun dalam fasa pembaikan diri dan memerlukan masa kerana ada org aku bwa sekali. Mungkin tanggungjawabnya, itu memang la, tapi bantuan ku jgk perlu.. 
"apa yg penting?" "Kerjasama!!" 
InsyAllah biar sma2 berpegangan tangan di 'Jannatullah' nnt. Angan2 yg tinggi..itu org ckp..ya, biarlah. Banyak...banyak lg perlu dibuat.  Mungkin sbb tu Allah blm kurniakan 'insan kecil' diantara kami..'kenakalan' masih wujud dalam diri. Aku pasrah & redha dgn ketentuannya. Sesungguhnya Dia ada plan yg 'baek punya' utk kami..insyAllah.. tu la tu kali..

animated gif Pictures, Images and Photos
robot Pictures, Images and Photos
Diri bukan macam robot, di program, terus tau apa mo buat. Biarpun gitu, robot pun pandai rusak jgk..Fasa baru dalam hidup baru start, sedang improve..sabar k...tolong jgn terlalu menilai...biar keadaan berlalu dgn baik..sabar...

Dengan keadaan baru ini, masing2 sedang improving..biarpun kadang2 kekurangan tu 'ternampak' jua. Itulah manusia, daya ketahanan tu tidak terkawal buat diri alpa sekejap hidup di bumi Tuhan yang serba indah ini. Ya, tau..tau..itu bukan alasan, namun harus bagaimana lg...? memang itu la kelemahan.. I'm sorry, if u see that.

thank you Pictures, Images and Photos
Thank You Allah..Terima kasih Ya Allah. Tengah belajar lg. belajar x pernah abis..sampai mati pun x abis, caya la..rasa nya mcm da cukup bagi kita..tapi sebenarnya ada lagi...ingat tu!! Dan nikmat mu x pernah abis Ya Allah.Aku bersyukur pada Mu Ya Allah. Lindungi kami Ya Allah, jangan putus dengan rahmat yang Kau berikan terhadap hamba-hamba Mu..tidak pernah lupa, cuma kdg2 alpa dgn keseronokan duniawi yg sementara ni...Nama nya jugak manusia..memang itula lumrahnya..

Sejahterakanlah seluruh orang di sekeliling ku Ya Allah. Peliharalah mereka dari segala kejahatan dunia. Pelihara la mereka agar terlindung dari segala kejahatan, semoga sekalian mereka berada dlam syurga Mu Ya Allah. Amin..Ya Rabbal Alamin..

Sesungguhnya tiada yang sempurna, sungguhpun keadaan dirinya telah berubah. Sekali pun statusnya..Biarpun di saat itu dirasakan dirinya telah bersedia untuk memegang dan memikul tanggungjawab yang lebih besar, namun ada 'slack'nya...


Maaf jikalau kurang senang tapi insyAllah keadaan akan menjadi bertambah baik jika seseorang itu x pernah putus berusaha..doakan kami..menuju yang lebih baik. Akal fikiran kdg2 mengatasi kedaifan diri sendiri..Aku bukanlah yg terbaik dari kalangan orang2 itu... cukup dengan doa dan harapan kalian untuk terus aku berpijak di bumi yang indah ini.. Mempelajari memperbaiki diri.. Perkara yang paling penting..'jaga diri'.


 ..Terima Kasih..


No comments:

Post a Comment

*

Related Posts with Thumbnails