Tuesday, November 22, 2011

Hati perasan

Salam..

Sebenarnya banyak ingin dikongsi. Biarkan dulu.. kali ni...
Untuk menenangkan hati sendiri...sesi memujuk...
Sedih bila org bercakap tapi mereka xtau apa sebenarnya  yang berlaku. Bagi seseorang tu, dia x minta untuk suma tu terjadi begitu jak..Sungguh sekalipun TIDAK dimintanya.. Semua tu kehendakNya jua.. Tidak mengapala kalau begitu, sekalian tahu ada rahmat disebaliknya untuk semua yang terjadi...Redha dgn ketentuanNya..Terima dengan hati yang terbuka..Sungguh di saat aku menaip ini..perasaan tu masih berbaki..membuat lubang siiikiiiit dlm hati dengan sikap segelintir yang kurang memahami..Bukan diminta untuk difaham..tapi segalanya mengatasi segalanya..

Mungkin saat ni masa kau berdiam diri kunun fara..Tidak mengapa,  mulut dan fikiran orang yg tidak memahami tidak diminta utk faham ini kan lagi utk ditutup. Bagi yang mengerti, dgn rasa hormat dan rendah hati, Terima kasih.. Aku syg kamu. kau tau siapa dirimu kan...? serius, terima kasih dari hati. Mungkin time ni, nilai sejati nampak lebiiiih ketara dari sebelumnya..Siapala aku untuk berkata-kata.. Allah jua mengerti.. Semoga kalian sentiasa berada di dalam lindunganNya..sentiasa..dengan ikhlas hati.

Biarkan bulan berbicara....biarkn...sbr aa..fara. Menangis terus dlm hati jgn sampai dorang nampak k. Sentiasa jaga peribadi sebaik mungkin.Tabahkan hati, teguhkan usaha, banyakkan bersabar... Sematkan dalam hati dan minida...Segala yang terjadi, ada hikmah dariNya..



2 comments:

  1. Sabarlah. Allah sentiasa mendengar doa orang yang sabar. Biarkan orang lain berbicara bahasa mereka...

    It's hard to please everyone...just live with it, life is that after all.

    ReplyDelete
  2. itula itu..mmg sabar jgk ketua segala hal. Semuanya nmpak jgk tu nnt, biarlah... ada hikmah jugak nnt, insyAllah...

    Just live the life i love la...hehehehe..tq ya! :)

    ReplyDelete

*

Related Posts with Thumbnails