Monday, April 23, 2012

Cerita Hari Ini

Assalammualaikum..

Sangat jem hari ni kan..? Anda terperangkap jugak ka? Aku siikit lagi tau...Hari Isnin yang bahagia. Disebalik Isnin yang dikenali dengan kesibukannya..bukan saja jem sebab Isnin ramai orang malas bangun untuk permulaan hari bekerja dan bersekolah ya adik-adik sekalian... Ada eksiden jugak..oh noo! Dekat Tg. Lipat tadi time aku otw p opis yang terletak dekat jak dengan 1B. hehehhe... (tempat menghabiskan duit bila time poket sarat dengan wang) Lori jagung ( jgn silap, jagung yang makanan ayam tu k...) berlanggar dengan kereta VIVA ( yang ku kelihatan la) sebab di tempat kejadian time tu, tu yang aku nmpak dengan VIVa yang ranap bahagian bonet enjinnya..

Apalagi jalan jem teruk..banyak nya jagung ayam tu...bertaburan memenuhi jalanraya..Mula2 ingatakan ada block.hehehhe..rupanya, eksiden you..
Bagi kenderaan yang menuju ke Kota Kinabalu..gerenti lambat sampai sbb lori yang eksiden tu tersadai di kawasan arah mereka..yang baja ayam bertaburan sebelah arah ke tempat kejaku.. xtaulah bila kejadian tu reda sebab masa aku lalu, lori tengah ditarik agar tidak menghalang lalulintas.

Sepanjang jalan punyalah jem yang ke Kota Kinbalu, dari penglihatan ku...boleh nampak dari 1Borneo. Teruk jugak. Aku sampai di opis 2minit lagi jm8, nah kau. Masuk opis jak, baru 3 orang yang sampai. Sah yang lain terkena tempias itu kesesakan jalanraya...

*Gara2 itu, ramai masuk lewat di Hari Isnin yang mulia*


No comments:

Post a Comment

*

Related Posts with Thumbnails