Tuesday, June 14, 2011

Mesti ada hikmah di sebalik semuanya

Memang begitu kejadian... Percayalah..Banyak kali da mengalaminya... Tapi yang penting, harus diingatkan jgn mudah putus asa, komen, komplen dan segala mcm yg negatif.. (itu termasuk untuk aku jgk)..

Pernah kah korang  mengalami keadaan seperti ini?  Aku jgk pernah dan yakin dengan kuasa Allah. Kita Cuma manusia lemah, kita Cuma mampu merancang, tapi Allah jua yang menentukan. Entahlah, sejak akhir ni, kata-kata jangan putus asa kerap diulang. Aku suka dengan sikap tidak mengalah, tapi masalah utama adalah untuk konsistent. Susah sangat.Dengan keadaan sekeliling lg..

 Tapi orang ckp, org gagal byk alasan...dan kalau boleh, aku xmo jd sebahagian dr org tu.. Apa yg perlu ku buat sekarang, tetapkan sesuatu yg boleh memberi 'high spirit' kepadaku..Mungkin aku perlu, tulis apa yang dihajatkan, tampal dan tulis progress ataupun perkembangan yang telah dapat dalam mengejar cita-cita tersebut. Mo tampal besar-besar dan baca sebanyak kali yang mampu setiap hari. Ini adalah cara untuk menambah semangat untuk terus berusaha mencapai apa jua kehendak. 

No comments:

Post a Comment

*

Related Posts with Thumbnails